Logo
Staj Başvurusu

Balıkesir Barosu Avukatlık Stajı Başvuru Süreci Hakkında Bilgilendirme

Balıkesir Barosu olarak, avukatlık mesleğine adım atacak olan stajyer adaylarımızı aramızda görmekten mutluluk duyarız. Staj başvuru sürecinizi kolaylaştırmak ve sizlere rehberlik etmek amacıyla bu bilgilendirme metnini hazırladık.

Gerekli Belgeler ve Başvuru Süreci:

Aşağıda, staj başvurunuz için gerekli olan belgelerin listesi ve başvuru sürecine dair önemli bilgiler yer almaktadır:

Diploma veya Fakülte Çıkış Belgesi: Noterden onaylı 2 adet.  Yakın Doğu Üniversitesi Hukuk Fakültesi vb. mezunlar için ek olarak Diploma Denklik Belgesi, Ankara - İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültelerinden alınacak noksan dersi olmadığına dair yazı ve transkript gerekmektedir.

 Staj İstem Dilekçesi: Stajyer adayı tarafından imzalanmış 2 adet.

 Bildiri Kağıdı: Stajyer adayı tarafından imzalanmış 2 adet.

 Nüfus Cüzdanı Fotokopisi: 2 adet.

 İkametgah Belgesi: Balıkesir ve ilçelerinde ikamet ettiğine dair 2 adet belge veya e-devletten alınan yerleşim yeri belgesi.

 Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği: E-devletten alınmış 2 adet belge.

Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi: Savcılıktan alınmış 2 adet belge (E-devletten de alınabilir).  Nüfus bilgilerinde değişiklik olanlar için ek belge gerekebilir.

Sağlık Raporu: Avukatlığı sürekli olarak yapmaya engel bir durum olmadığına dair resmi tabipliklerden alınacak 2 adet rapor.  Aile Hekimlerinden veya tam teşekküllü devlet hastanesinden alınan raporlarda belirtilen hususların yer alması zorunludur.

 Ticaret Odası Belgesi: 2 adet.

 Takdim Belgesi: Baromuza bağlı iki ayrı avukat tarafından imzalanmış 2 adet.

Tahkikat Raporu: İki avukat tarafından imzalanmış 2 adet.  Yedinci sayfa Baromuza bağlı üçüncü bir avukat tarafından imzalanacaktır.

 Muvafakatname: Yanında staj yapılacak avukat tarafından imzalanmış 2 adet.

 Fotoğraf: Cübbesiz şekilde çekilmiş 4 adet biyometrik fotoğraf (Erkekler için ceket ve kravatlı, kadınlar için döpiyesli).

 Askerlik Terhis ya da Tecil Belgesi: Mezuniyetten sonra askerlik yapanlar veya tecil ettirenler için e-devletten alınacak 2 adet belge.

SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığından Kayıt Belgesi: E-devletten alınmış 2 adet barkodlu belge.  Geçmişe ait kayıt olması halinde SGK hizmet dökümü de gerekmektedir.

HMGS Sınav Sonuç Belgesi ve Fakülteye Kayıt Tarihini Gösterir Belge (Transkript): Üniversiteden veya E-Devlet üzerinden alınmış 2 adet transkript.  Transkriptte kayıt tarihi yoksa, üniversiteden alınacak kayıt tarihini gösterir belge gerekmektedir.

Aydınlatma Metni ve Açık Rıza Beyanı: İlk sayfanın altına okudum, aydınlandım, ad-soyad, imza atılacak, diğer sayfalar sadece imzalanacaktır.  Son sayfaya ad ve soyadı ile birlikte imza atılacaktır.

Ek Bilgiler:

Başvuru sırasında belgelerin eksiksiz olarak teslim edilmesi zorunludur.

Herhangi bir yerden emekli olmuş ya da devlet memuru olarak çalışmış olanlar özgeçmiş yazacaklardır.

Kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan veya özel işyerinde sigortalı olarak çalışan stajyer avukatlar ve adayları, işyerindeki görevlerini, işin niteliğini ve işyeri adresini belirten bir belge sunmalıdır.

TBB Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Fonundan yararlanabilmek için, kronik hastalık nedeniyle sürekli ilaç kullanımı veya takip ve tedavisi zorunlu olan rahatsızlığa ilişkin sağlık kurulu raporu sunulmalıdır.

Balıkesir Barosu olarak, avukatlık yolculuğunuzun bu ilk adımında sizlere destek olmaktan memnuniyet duyarız. Başvuru sürecinizle ilgili herhangi bir sorunuz olursa, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyiniz.